Pages

Friday, April 10, 2009

From Dubai Back To Malaysia

Salam,

Ni wa nk story pasal kepulangan wa dr dubai..so lepas ni kalau sesapa tanya napa balik dr dubai boleh la aku menjawap 'sila lihat blog saya terima kasih'...hehheh

Trilogi Kes :

1. Memo di keluarkan oleh company mengatakan basic salary akan di diskaun kan sebanyak 10%, elaun telepon juga diskaun 300AED, elaun rumah di hapuskan sama sekali. Bila di pikirkan berapa sangat hasil yang dapat dan tidak berbaloi dengan tekanan2 yang ada...so pulang la anakanda ke pangkuan keluarga.
2. Gaji telah mula lewat.. dari 4hb ke 15hb ke 20hb selama 3 bulan benda ini berlarutan. Ini menyebabkan aku juga lewat la nak membayar hutang piutang..yang susah sapa..pekerja2 juga dan pegawai bank sbb nak kena call hari2 dan mendengar alasan yang serupa ' salary still not coming'.
3.Management yang tidak mendengar pendapat org bawahan serta sesuka hati menuduh pekerja tidak displin tanpa memeriksa dan mendengar kata dr org yng sememangnya pandai berpolitik..lebih senang di jelaskan Politik Company..so aku ni x pandai berpolitik..menyesal masa belajar x jadi wakil pelajar..ahaha...so better i go before evrything come worse.
4.Hati ku telah tiada di Dubai. even kawan2 seperjuangan ada di sana tp x sama mcm di Malaysia..leh lepak kedai mamak..leh lepak mana2 yang anda suka.dan yang penting ada org tersayang..gotcha!!!

so itu la trilogi yang membuatkn ku kuat semangat tuk pulang ke Malaysia..Tanggal 17/2/09 aku berlepas dr bumi arab ke tanah melayu..x sempat nk amik gambar kat airport2 sbb kelam kabut dan bedebar2 ketika pulang...

No comments: